KRIMINALIZACIJA HOMOSEKSUALNOSTI: PRIMER ALANA TURINGA

KRIMINALIZACIJA HOMOSEKSUALNOSTI: PRIMER ALANA TURINGA

 

RAVEN: srednja šola

PREDMETI: sociologija, psihologija, fizika, matematika, računalništvo, zgodovina, angleščina

CILJI :

_Dijaki spoznajo življenje Alana Turinga.

_Dijaki na primeru Alana Turinga spoznajo, da je (bila) homoseksualnost kaznivo dejanje, ter da je ponekod na svetu še vedno.

_Dijaki razmišljajo o posledicah kriminalizacije homoseksualnosti ter o rešitvah za boljše sprejemanje homoseksualnosti v družbi.

TRAJANJE: domače delo dijakov + ena šolska ura ali dve šolski uri

PRIPOMOČKI: računalnik(i), listki s temami

POSTOPEK:

Če poučujete matematiko, fiziko ali računalništvo, se lahko v določene segmente Turingovega življenjepisa – njegove iznajdbe – poglobite bolj od navedenega spodaj. V postopku, opisanem tukaj, se nismo poglabljali v detajle Turingovih izumov, tukaj opisana učna ura vam je lahko kot dopolnilo.

V pouk zgodovine lahko Alana Turinga vključite pri obravnavanju II. svetovne vojne.

Pri sociologiji lahko na kratko predstavite Alana Turinga, nato pa se osredotočite na njegovo obsodbo in kazen zaradi homoseksualnosti, ter sledite spodaj opisanemu postopku.

Pri sociologiji, psihologiji, fiziki, matematiki in računalništvu lahko naredite medpredmetno povezavo z angleščino.

1. Doma si pripravite listke s temami o življenju Alana Turinga in jih dajte v vrečko. Listkov naj bo enkrat manj, kot je dijakov v razredu (npr. 30 dijakov – 15 listkov). Ena tema je lahko napisana večkrat, pojaviti pa se morajo vse.

TEME :

Rojstvo, družina, otroštvo

Turingova bomba, Enigma, druga svetovna vojna

Računalnik, programiranje

Umetna inteligenca

Homoseksualnost, kazen

Smrt

Uradno javno opravičilo britanske vlade

2. Za uvod povejte, da boste obravnavali življenje zelo znanega angleškega matematika in kriptografa, ki je zaslužen za osnovo današnjih računalnikov, umetno inteligenco ter je z dešifriranjem nemških kod pripomogel h koncu druge svetovne vojne.

3. Razred razdelite v dvojice. Vsak par izžreba eno temo. Bodite pozorni na to, da so izžrebane vse teme. Če imate na voljo računalniško učilnico, v kateri je dovolj računalnikov, da ima vsak par svojega, lahko naredite ta del v šoli, drugače jim dajte navodilo in naj nalogo opravijo doma.

Vsak par pripravi kratko predstavitev svoje teme. Povejte jim, da bodo imeli za predstavitev na voljo samo tri do pet minut, ter da morajo zajeti bistvo svoje teme.

Tukaj navajamo samo nekatere izmed mnogih internetnih strani, ki so jim lahko v pomoč. Večina je v angleškem jeziku, tako da bodo hkrati utrjevali znanje angleščine.

http://en.wikipedia.org/wiki/Alan_Turing

http://sl.wikipedia.org/wiki/Alan_Turing

http://www.turing.org.uk/turing/index.html

4. Ko končajo (ali naslednjo uro), imajo dijaki predstavitve svojih tem. Predstavitve naj bodo v takem vrstnem redu, kot so teme naštete zgoraj. Če ima več parov enako temo, določite ali izžrebajte, kateri jo bo predstavil. Če v predstavitvah niso zajeti vsi pomembni podatki, vprašajte ostale dijake, če bi kdo še kaj dopolnil, drugače dopolnite vi. Pri različnih predmetih se boste verjetno različno poglobili v določene segmente njegovega življenja. Pri predstavitvi tem homoseksualnost, kazen, smrt, uradno javno opravičilo britanskevlade je zelo pomembno, da se objektivno predstavijo vsa dejstva.

5. Po končanih predstavitvah povejte dijakom, da je bila homoseksualnost v Veliki Britaniji dekriminalizirana leta 1967. Do takrat je bila predpisana kazen zapor ali kemična kastracija (kot v Turingovem primeru). V Sloveniji se je to zgodilo leta 1977, do takrat je bila razpisana kazen eno leto zapora. V nekaterih državah je homoseksualnost še vedno kriminalizirana (npr. smrtna kazen je zagrožena v naslednjih državah: Iran, Savdska Arabija, (Republika) Jemen, Združeni arabski emirati, Sudan, Nigerija, Mavretanija.

6. V nadaljevanju vodite debato o homoseksualnosti. Kot vodilo so vam lahko naslednja vprašanja:

Zakaj mislite, da je Turing naredil samomor? (Ena od teorij pravi, da so mu zaradi vnosa ženskih hormonov (kazen) začele rasti prsi; zaradi obsodbe je bil odpuščen).

Zakaj je pomembno, da so homoseksualnost dekriminalizirali?

Zakaj je pomembno, da se je britanska vlada javno opravičila?

Ali so druge osebne okoliščine (spol, verska pripadnost itd) kazensko preganjane?

Kljub temu, da danes v večini držav homoseksualnost ni kaznivo dejanje, je zlasti v tujini zaznati veliko število samomorov med istospolno usmerjenimi mladimi. Zakaj mislite, da je tako?

Kako bi lahko preprečili tako huda dejanja, ki so posledica homofobije?

Kako bi lahko na lokalnem nivoju pripomogli k boljši sprejetosti istospolnih oseb? Navedite konkretne primere.

Zelo pomembno je, da se ura konča v pozitivnem vzdušju. Pozovite jih, naj tudi sami pripomorejo k temu, da bi se istospolno usmerjeni ljudje v njihovi družbi počutili varne in sprejete.

Partnerji v projektu Prebijamo tišino:
Slovenija: Društvo informacijski center Legebitra (www.drustvo-legebitra.si)
Poljska: Kampania Przeciw Homofobii (http://world.kph.org.pl/)
Škotska: LGBT Youth Scotland (https://www.lgbtyouth.org.uk/)

Podporniki projekta Prebijamo tišino:

Evropska komisija in
Študentska orgainzacija Univerze v Ljubljani

Projekt »Breaking the Walls of Silence« (Prebijati tišino) se izvaja od podpori Evropske komisije, Fundamental Rights & Citizenship Programme, DG Justice. Vsebina projekta ne odraža nujno stališča Evropske komisije.

Lokalno in nacionalno podporo raziskovanju odnosa do homoseksualnosti in homofobije v šoli (2011) so izrazili:

Urad Republike Slovenije za Mladino
Ministrstvo za šolstvo in šport
Znanstveni svet Pedagoškega inštituta
SVIZ – Sindikat vzgoje, izobraževanja, znanosti in kulture Slovenije
Zveza društev pedagoških delavcev Slovenije