Zunanji sodelavci

Gostje/sodelovanje z nevladnimi organizacijami

Uporabite zunanje vire, izkušnje posameznikov in organizacij, ki delujejo na področju manjšin in diskriminacije. Povabilo zunanjega predavatelja v razred in na dogodke v šolskem okolju je še en način za izražanje pluralizma in raznolikosti širšega konteksta v šoli. Nevladne organizacije ali zunanji predavatelji imajo poglobljeno znanje in praktične izkušnje o določeni temi, ki je zanimiva za mlade in ki jih vi kot učitelj morda nimate. Predavanje gosta, ki se identificira kot LGBT, v razredu ustvari edinstveno situacijo, ki ima lahko dolgoročno koristne učinke. Mnogo LGBT posameznikov ima zanimive življenjske zgodbe o tem, kako se počutijo in kako so se soočali z nadlegovanjem in diskriminacijo. Po podatkih Global Alliance for LGBT Education1 »lahko pripovedovanje življenjskih zgodb (pričevanj) in ustvarjanje iskrenega dialoga, temelječega na pravih občutkih, spoštovanju, državljanstvu in človekovih pravicah, percepcijo posameznikov do ‘drugih’ in njihov odnos do različnih življenjskih stilov spremeni v bolj razumevajoče in tolerantne. Lahko celo postanejo zavezniki pri skupnih ciljih, kot so človekove pravice.≪

Pri sodelovanju z zunanjimi strokovnjaki ali predavatelji velja upoštevati sledeče:

_Izberite najprimernejšo osebo.

_Pred predavanjem ali delavnico se pogovorite o sodelovanju.

_Spoznajte izobraževalne potrebe vašega razreda in sposobnosti gosta (določite teme, o katerih ne boste govorili).

_Predstavite temo v razredu in določite osnovna pravila za debato z gostom.

_Dovolite gostu, da pove svojo zgodbo. Določite glavne točke za vprašanja in razpravo.

_Dovolite spontana vprašanja. Zavedajte se omejitev, a jih ne cenzurirajte.

_Naslednjo uro v razredu posvetite razpravi, strnite glavne točke, naslovite vsa vprašanja, komentarje in pomisleke.

 

Pri izbiri gosta bodite pozorni, da:

_ne povabite mladih prostovoljcev, ki niso usposobljeni in nimajo dovolj izkušenj o temi, ki jo želijo predstaviti.

_ne izberete osebe, ki ima izrazito negativne ali travmatične izkušnje.

_ne cenzurirate vprašanj in komentarjev, ki jih postavljajo dijaki in dijakinje, če niso izrazito homofobni. Mogoče dijaki ne vedo, kako oblikovati vprašanje, da bi bilo korektno ali nežaljivo.

 

Goste iz nevladnih organizacij lahko povabite k sodelovanju pri različnih šolskih dogodkih, povezanih z različnostjo in človekovimi pravicami. Ob posebnih priložnostih, kot je Svetovni dan človekovih pravic ali Svetovni dan aidsa, lahko sodelujejo pri okroglih mizah ali razpravah s predstavniki različnih nevladnih organizacij. Dijaki in dijakinje imajo tako dostop do različnih virov znanja. Ustvarite prostor za LGBT dijake na okrogli mizi ali v razpravi in jim omogočite, da spregovorijo. Tudi to je pomembno za povečanje samozavesti in očiten znak vsem mladim, da so LGBT posamezniki pomemben del družbe ter so lahko v vlogi avtoritete in strokovnjaka.

1 http://www.LGBT-education.info/

Partnerji v projektu Prebijamo tišino:
Slovenija: Društvo informacijski center Legebitra (www.drustvo-legebitra.si)
Poljska: Kampania Przeciw Homofobii (http://world.kph.org.pl/)
Škotska: LGBT Youth Scotland (https://www.lgbtyouth.org.uk/)

Podporniki projekta Prebijamo tišino:

Evropska komisija in
Študentska orgainzacija Univerze v Ljubljani

Projekt »Breaking the Walls of Silence« (Prebijati tišino) se izvaja od podpori Evropske komisije, Fundamental Rights & Citizenship Programme, DG Justice. Vsebina projekta ne odraža nujno stališča Evropske komisije.

Lokalno in nacionalno podporo raziskovanju odnosa do homoseksualnosti in homofobije v šoli (2011) so izrazili:

Urad Republike Slovenije za Mladino
Ministrstvo za šolstvo in šport
Znanstveni svet Pedagoškega inštituta
SVIZ – Sindikat vzgoje, izobraževanja, znanosti in kulture Slovenije
Zveza društev pedagoških delavcev Slovenije